اشاره :
تنوع سلیقه در نحوه خرید بین مصرف کنندگان امری مرسوم است. اگر شما یک فروشنده هستید با اجتناب از چند اشتباه بسیار بزرگ، به مشتریانتان اطمینان خاطر دهید که بخش خرید سایت شما چیز وحشتناکی نبوده و کار با آن راحت و آسان است. بر اساس تحقیقی که توسط یک شرکت کارتهای اعتباری منتشر گردید، تقریباً نیمی از صاحبان کارتهای ویزا نسبت به خرید اینترنتی، تردیدی بیدلیل دارند. این تحقیق فاش میسازد که علیرغم سهولت و راحتی استفاده آنلاین از کارتهای اعتباری، تقریباً حدود 40 درصد مشتریان صاحب کارتهای ویزا، در استفاده از اینترنت برای خرید کالاها و اجناس مورد نظر خود نوعی نگرانی و تردید دارند. متأسفانه بسیاری از صاحبان فروشگاههای تجارت الکترونیک، به جای این که حداکثر تلاش خود را برای کاهش این دلواپسیها و تردیدهای مشتریانشان به کار ببرند، به طور ناخواسته آتش ایجاد شده را شعلهورتر میکنند! هر روز داستان دیگری درباره خرید کالایی از اینترنت پخش میشود که باعث ترس و در نتیجه انصراف خریدکنندگان بعدی از خرید اینترنتی میگردد. داستانهایی درباره کالاهایی که به مقصد نرسیدهاند، صفحات وبی که قفل شدهاند یا از کارت اعتباری خریدار دو بار برداشت کردهاند و فرمهای خریدی که تایید نهایی خرید ندارند. اما اگر شما برای جلب اطمینان مشتریانتان وقت بگذارید و سایت تجارت الکترونیک خود را از دید کاربر و نه از دید فروشنده بر پا کنید، به سادگی میتوانید این ترسهای بیدلیل را از دل مشتریانتان بزدایید. در این مقاله ما به بررسی هفت اشتباه مهلک که فروشندگان اینترنتی مرتکب آن میشوند میپردازیم و اصرار میکنیم که پیش از آن که شرکت شما نیز به شرکت دیگری مبدل شود که با سهلانگاری، اعتماد خریداران را درهم می شکند، برای خود کاری بکنید.